Cookie- og privatlivspolitik
Responsive Web Design Referencer Kampagner Kontakt



Klik på nedenstående for at se eksempler







Flere eksempler


RESPONSIVE WEB DESIGN

Et responsive website tilpasser sig automatisk til den enhed den besøgende anvender.

Med et responsive web design er der kun ét site - brugere ser automatisk den version der matcher den enhed (iPhone, tablet, computer etc.) som benyttes!

Vores tilgang er at designe websitet så det er præsentabelt og brugbart på enheder med større skærme fra den traditionelle store computerskærm over den bærbare computer og til iPad med det primære design. Samtidig vises et reduceret/tilpasset design på enheder med mindre skærme som fx. iPhone, Android Smartphones, ipod touch etc.

Vores løsninger giver også mulighed for at kombinere virksomhedens traditionelle website med et mobilsite - hvor det traditionelle website automatisk skifter til mobilsitet og mobilsitet holder sig selv automatisk opdateret ud fra websitet.
Dermed opnås et responsivt website med meget simple midler.

Økonomisk fordel
Med en løsning fra mobillos.dk behøver du ikke længere at bruge penge på udvikling af flere udgaver af dit website til de forskellige typer skærme.
Fra et og samme administrationsmodul vedligeholdes hjemmesiden - og bliver automatisk tilpasset til alle andre skærmstørrelser (Smartphone, iPad osv.).

Mobillos.dk giver mulighed at anvende et responsivt link. Et link i en e-mail eller trykt på en annonce - som lander på indhold der er bedst egnet til en computer. Vores Xlink-håndtering kan skelne mellem trafikken inden den "lander" - og dermed er det muligt at opsætte en mobilvenlig landingpage så alle kunderne lander på noget som giver mening.

Kært barn har mange navne
Responsive design eller responsivt indhold er de mest gængse. Grundlæggende går det ud på, at hjælpe de mange forskellige enheder som brugere anvender i dag således at hjemmesiden vises på en måde så brugeren får den bedst mulige oplevelse.


Smartphones kan sagtens skalere en stor hjemmeside så den kan være på en telefon, men brugeren er nødt til at zoome og flytte rundt på siden for at kunne se noget og/eller betjene den så det i praksis bliver det en dårlig oplevelse.
Hvis hjemmesiden i stedet bliver tilpasset til den lille skærm - så bliver det meget bedre. Omvendt vil man på enheder med stor skærm opfatte det som en begrænsning og spild af god skærmplads hvis man kun skulle se hvad der svarer til en mobilskærm. Så - det handler om at gætte hvad vi tror brugeren vil få den bedste oplevelse af og servere det, men samtidigt give brugeren en mulighed for at selv at vælge.
Vores system gør netop det.

Man bør dog ikke ukritisk vælge at tilpasse udseendet på alt indhold fra sin website så det "kan klemmes ind" på de små skærme. Når der tænkes virkeligt responsivt så er det sandsynligt at man vurderer at noget af de indhold man har på hjemmesiden ikke er egnet til "på farten" eller "i sofaen" på den lille skærm, og så skal man ikke være bange for at udelade det.



Til toppen | Eksempler